تاریخچه


داستان شکل‌گیری شرکت کانی فن آوران شاهوار اینگونه آغاز شد که در حدود بهار سال ۱۴۰۰ در قالب تیم‌ها و افراد مستقل به منظور طراحی و ساخت کارخانه تولید کاتد مس در جنوب شاهرود گرد هم آمدیم. مسیری که در ابتدا انتظار می‌رفت مانند سایر پروژه‌ها طی شده و به نتیجه مناسبی برسد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و برخلاف انتظار با چالش‌های زیادی مواجه شد که نقطه شروع شکل‌گیری این هسته، یعنی شرکت فناوری‌های معدنی شاهوار شد.

در مرحله اول ضروری بود که به منظور طراحی فرآیند، از خوراک یا ذخیره معدنی نمونه برداری به عمل آید. اما پس از نمونه برداری و انجام آزمایش‌های شناسایی و فرآیندی متوجه شدیم که نوع ذخایر موجود با سایر ذخایر معدنی اکسید مس متفاوت است و نمی‌توان آن را به روش مرسوم فرآوری، و محصول مورد نظر را از آن استخراج کرد. چالشی که باید به هر نحوی حل می شد، چرا که تا آن زمان و تا آن مرحله میلیاردها تومان هزینه شده بود و افراد زیادی از جمله پرسنل اجرایی، به راه اندازی این مجموعه تولیدی امیدوار بودند. پس از حدود یک سال کار تمام توان نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه حل مشکل و یافتن روش مناسب استخراج مس از این ذخیره ارزشمند، بلاخره تلاش‌ها نتیجه لازم را داد و با تحقیقات، مطالعات و آزمایشات  فراوان، راه حلی تئوری ارایه شد.

پس از این تجربه موفق شدیم در قالب یک تیم مستقل (شرکت کانی فن آوران شاهوار) به منظور توسعه این روش به سایر معادن و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های اختصاصی ژئومتالورژی، فرآوری مواد معدنی و متالورژی استخراجی گرد هم آییم وخدمات کانی شناسی فرآیند، طراحی و بهینه سازی فرآیند، آزمایشگاه و پایلوت در زمینه‌های مذکور را به صاحبان صنایع و معادن ارائه دهیم.